Er zijn twee situaties mogelijk
1. Een leerling is twee keer met BRON uitgewisseld met verschillende inschrijfdata, zonder aan te geven dat het om een wijziging inschrijfdatum gaat. BRON ziet twee inschrijvingen zonder een uitschrijfdatum en geeft afkeuring 311.
Oplossing:
Kijk bij de BRON-historie van de leerling en open de XML van de eerste Positieve terugkoppeling.
Met de inschrijfdatum die daar wordt vermeld, is de leerling in BRON geregistreerd.
Wanneer u van mening bent dat deze inschrijfdatum niet juist is, verstuurt u deze leerling nogmaals naar BRON met het verzoek Wijziging inschrijfdatum.
Selecteer de leerling via de optie Zelf leerlingen selecteren met de melding Afgekeurd.
De inschrijfdatum (registratie) van de leerling wordt in BRON aangepast.
Wanneer op deze wijziging een Positieve terugkoppeling is ontvangen, dan is de leerling correct geregistreerd in BRON.
2. Uw school (BRIN-nummer) heeft twee of meer vestigingen.
Enkele voorbeelden:
- de leerling gaat van de onderbouw (21QW00) naar de bovenbouw (21QW01).
- de leerling gaat van het SO naar het VSO. Beide met hetzelfde BRIN-nummer, maar met een ander volgnummer.
- de leerling wordt verplaatst naar een andere SO-vestiging met hetzelfde BRIN-nummer.
- de leerling verhuist en gaat elders in de stad naar een andere vestiging van dezelfde school. Beide met hetzelfde BRIN-nummer, maar met een ander vestigingsnummer.
De leerling wordt uitgeschreven van het ene BRIN-volgnummer en ingeschreven op het andere BRIN-volgnummer en in één administratieve handeling uitgewisseld met BRON. Dit kan de foutmelding 311 geven.
Oplossing:
Verstuur de uitschrijving van de leerling nogmaals met Melding inschrijving en ontvang een positieve terugkoppeling. Verstuur daarna de inschrijving op de volgende school met Melding inschrijving en ontvang een positieve terugkoppeling.