Met de module Dossier heeft u een rijk instrument tot uw beschikking om dossiers van uw leerlingen op te stellen, te onderhouden en te analyseren.
Zo kunt u het dossier doorzoeken van een individuele leerling, maar ook de dossiers van alle leerlingen in één of meer groepen of van de gehele school. Op groeps- of schoolniveau kunt u analyses maken van allerhande typen registraties in uw dossier, afhankelijk van de manier waarop u het dossier inricht: hoeveel leerlingen hebben er dyslexie, welke incidenten zijn er het afgelopen half jaar voorgevallen in de bovenbouw, voor welke leerlingen is er contact geweest met een bepaalde begeleidingsdienst.
De module Toetsen helpt u bij het registreren, volgen en analyseren van de toetsresultaten van uw leerlingen. De module biedt u op alle niveaus mogelijkheden om de resultaten te analyseren: van het niveau van de individuele leerling tot dat van het bovenschools management.
U kunt de modules inrichten naar uw eigen wensen en voorkeuren. Voor een optimale toepassing van de modules is een goede inrichting noodzakelijk.
Of u nu start met deze modules of u werkt er al mee: deze handleiding biedt u ondersteuning bij het inrichten van de modules Dossier en Toetsen in ESIS of bij het optimaliseren van de inrichting naar nieuwe inzichten en werkprocessen.
Beide modules kennen een sterke integratie met functies als Ontwikkelingsperspectief en Groepsplannen. De inhoud van deze handleiding zal dan ook deels overlappen met die van Werken met OPP en Groepsplannen in ESIS. Soms zal ook worden verwezen naar die handleiding.
Deze handleiding bestaat uit twee delen:
In deel A leggen we uit hoe u de module Dossier kunt inrichten, in deel B doen we dat voor de module Toetsen.