Er zijn gegevens uit mijn ESIS-omgeving verwijderd
Bij normaal gebruik van ESIS - dat wil zeggen dat per browser ESIS eenmaal open staat - is het niet mogelijk om gegevens, die in ESIS opgeslagen zijn, te verwijderen zonder dat u een waarschuwing krijgt. Deze waarschuwing wordt opgevolgd door de vraag of u zeker weet dat u deze verwijdering wilt uitvoeren. Alleen wanneer u met Ja antwoordt, verwijdert ESIS de gegevens.
Gegevens terugplaatsen?
Mocht u de verwijderde gegevens toch terug willen hebben, dan is er de mogelijkheid om deze gegevens terug te halen via de zogenaamde disaster recovery-methode. Zoals de naam al aangeeft, is dit een proces dat bedoeld is om toe te passen bij grote systeemfouten. Alleen Rovict-medewerkers kunnen dit uitvoeren.
Een backup van uw database wordt vanuit de hostingomgeving opgehaald. Uit deze backup wordt het verdwenen gegeven opgezocht en, indien aanwezig, teruggezet in uw actuele database. Dit vergt inzet van Rovict en er zijn daarom kosten verbonden aan de uitvoering hiervan.
De kosten voor het ophalen van de database zijn € 250,- (excl. BTW) en daarnaast zijn er kosten verbonden aan de inzet die vereist is voor het terugzetten van de gegevens. Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt u een mail hierover sturen aan de afdeling support van Rovict.