Probleem: medewerkers zonder begindatum aanstelling
Een mogelijke oorzaak is, dat er in ESIS medewerkers aan groepen gekoppeld zijn, die geen Begindatum bij de aanstelling hebben. Controleer de begindata van de aanstellingen van de medewerkers en vul deze in als ze leeg zijn.
- Mijn Menu > Overig > Medewerkers.
- Selecteer een medewerker.
- Kies <Wijzigen>.
- Selecteer de stap Aanstellingen.
- Selecteer de aanstelling.
- Kies <Wijzigen>.
- Controleer de begindatum in het scherm Aanstelling details.
- Nadat u de begindatum aanstelling bij de medewerkers heeft toegevoegd, leest u in de SCOL nogmaals een EDEXML-bestand via de koppeling in.
Alternatieve oplossing
Het is, vooral voor grote scholen met veel medewerkers, niet altijd eenvoudig om op te sporen bij welke medewerker(s) de begindatum ontbreekt. Aangezien dit probleem pas in een van de volgende releases zal worden weggenomen, is de snelste oplossing op dit moment als er veel medewerkers zijn die teruggezet worden naar de startpagina van SCOL, eenmalig via EDEXML alle groepen met leerlingen in te lezen.
Meer informatie over het inlezen van een EDEXML bestand vindt u in de SCOL Help