De DULT koppeling werkt vanaf 3 januari 2024 via een andere manier van authentiseren. In dit artikel lees je hoe je de nieuwe koppelingen kan opzetten.
Inhoud
Veilgheidssleutel wijzigen/deactiveren
Introductie
Om een nieuwe DULT koppeling mogelijk te maken moet een toegangssleutel aangemaakt worden. Deze sleutel is gebonden aan de vestiging. Dit zorgt ervoor dat de koppeling blijft werken ook al is de gebruiker die het heeft ingesteld niet meer werkzaam op school.
Een toegangssleutel heeft een naam en een veiligheidscode welke in DULT ingevoerd dienen te worden bij de gebruikersnaam (naam) en wachtwoord (veiligheidscode).
Pagina overzicht
Ga naar "Instellingen" --> "DULT-Instellingen"
Je krijgt hier alle bestaande toegangssleutels te zien, de naam en voor welke vestiging(en) ze toegang hebben. Daarnaast is de datum waarop hij is aangemaakt en de datum waarop hij verloopt weergegeven. Onderaan de lijst vind je de knop om een nieuwe sleutel aan te maken.
Toegangssleutel maken
Ga naar "Nieuwe sleutel aanmaken"
- Vul de naam van de sleutel in, deze moet je in DULT onder "gebruikersnaam" invullen
- Kopieer de Veiligheidscode, deze kan je later niet terug zien, als je hem kwijtraakt moet je een nieuwe code genereren.
- Stel de verloopdatum in, dit kan ver in de toekomst
- Selecteer de vestigingen voor wie deze DULT sleutel werkt.
- Ga naar CITO DULT en stel daar deze sleutel en veiligheidscode in.
Veiligheidssleutel wijzigen/deactiveren
Wanneer de sleutel bijna verloopt kan je hem op bestuursniveau verlengen. In het overzichtsscherm klik je op de sleutel die je wilt verlengen. Dan krijg je een scherm met de informatie van de sleutel.
Om te deactiveren klik op deactiveren, dit kan niet ongedaan gemaakt worden
Als je hem wil wijzigen ga je naar bewerken hier kan je de verloopdatum aanpassen en voor welke vestigingen deze sleutel werkt. Ga naar Opslaan om de wijzigingen te bewaren.
Indien de Dult sleutel op schoolniveau wordt beheert kan de verloopdatum niet aangepast worden.
Er kan dan wel een nieuwe sleutel met een nieuwe verloopdatum aangemaakt worden.
Die gegevens kunnen dan weer in CitoLIB ingevoerd worden.
FAQ
Waarom zijn de namen van de toegangssleutels hetzelfde als account namen om in te loggen in ESIS?
We hebben alle bestaande accounts die de "DULTwebservices" rol hadden omgezet naar toegangssleutels. Om te zorgen dat de huidige DULT koppeling blijft werken.
Waar komt de verloopdatum vandaan?
Dit is de datum waarom het account normaal zou verlopen, dit is overgenomen. Kijk bij het kopje verloopdatum aanpassen om de datum te verlengen.
Waarom is er nog steeds een verloopdatum?
Vanuit veiligheidsoogpunt is het aan te raden om een "gebruikersnaam"/"wachtwoord" combinatie altijd te laten verlopen. Het gebruik van de gebruikersnaam en wachtwoord combinatie komt vanuit CITO. Wij hebben daarmee de keuze gemaakt om de marktstandaard te volgen en een verloopdatum op het wachtwoord te zetten. Je kan wel eenvoudig hem ver in de toekomst zetten en hem verlengen waar nodig.
Voor welke vestigingen kan ik DULT allemaal instellen?
Dat hangt af tot welke vestigingen jij recht hebt.
Welk recht heb ik nodig om deze pagina te kunnen gebruiken?
"DULT koppeling onderhouden"